onsdag den 18. januar 2012

En ny virkelighed

Det er det, der skal til.

Havde en rigtig god dag med X i søndags. 

Jeg afspillede en lydbog for ham, som handler om utroskab og om at være sig selv utro ved at holde fast i de samfundsskabte idealer om det gode parforhold. 
Bogen er skrevet af en kvinde, som efter at have været sin partner utro fandt ud af, at hun var polyamorøs. 
Den satte tanker i gang hos os begge to og var et godt grundlag for en samtale, som varede resten af dagen. Der blev sagt ting, som var svære at høre, men det var ærligt - hudløst, faktisk. 

Jeg øver mig i øjeblikket i, ikke længere at være bange for sandheden - vil trods alt hellere forholde mig til det, der i virkeligheden er, end at lukke øjnene og leve med løgnene. 

Men mit ego skriger efter at finde ro i følelsen af at være den eneste ene og at vide, at jeg aldrig mere skal dele X med andre, men jeg er nødt til at forholde mig til det. 
Han ved ikke selv om det er sådan, det skal være, men vi fik talt om det og det er en start. 

Måske har jeg en mand, som har lyst til mere. 
Ikke på den måde, at han vil have flere kærester, men måske har han behov for at kunne erobre smukke kvinder resten af sit liv. 
Hvis det er tilfældet, vil jeg forholde mig til det og måske være i stand til at give slip på drømmen om, at jeg kan give ham alt hvad han ønsker sig her i livet. 
Måske skal jeg begynde at betragte kærligheden og parforholdet på en ny og mere nuanceret måde.

Se, det er en ny virkelighed og måske findes der også noget godt i den for mig. 


Fra hjemmesiden  http://utroskab.org/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar